jueves, 25 de marzo de 2010

Directors. Editorial 25 de març

Ahir començàvem el programa parlant de la importància de pactar, negociar i ser constructius en les nostres crítiques i comentaris.

Avui tenim un exemple de com la crítica, si és constructiva, serveix per molt i millora les coses.

Recordeu la vaga de professors i les advertències dels docents que donar massa poder als directors de les escoles podia generar actituds poc democràtiques?

Doncs bé, la Generalitat ha inclòs algunes novetats a l'esborrany del decret sobre la direcció de centres. Entre d’altres coses, el nou esborrany diu que els directors d’escoles tindran formació específica. Tindran més poder i ampliaran les seves funcions i per exemple, podran proposar plantilles, segons les necessitats del centre, però també hauran de retre comptes i passar un control d'avaluació. Si l'assoleixen, no només cobraran el complement que pertoqui pel càrrec de direcció, sinó que en podran consolidar-ne un part -un 15%- en acabar el primer mandat. Hauran de demostrar que són vàlids per dirigir l’escola en qüestió i que ho fan bé.

Probablement aquesta és una de les conseqüències de la vaga: just en acabar l’aturada, tant el departament com els professors, van coincidir que calia seure a dialogar. Sembla que ho han fet i sembla que ha funcionat. Estem contents que algú sigui responsable, capaç de parlar i d’arribar a acords.

1 comentario:

  1. En quin lloc deixem la pedagogia? Aquesta proposta de la Generalitat, és la cara més despietada de la privatització de la docència.

    ResponderEliminar